Händelsernas centrum

Fyra poliser i piketbuss var precis här. HÄR, hos oss.

Historien från början:
Sålde min fina Samsung-tv igår till en man. Ett par timmar senare ringde han och sa att tv:n inte fungerade, att skärmen var trasig. Mycket underligt, med tanke på att tv:n fungerat problemfritt här hemma.. Hursomhelst fick han komma tillbaka idag och visa problemet. Mycket riktigt fungerar inte bilden. Skillnaden mot igår är att man ser "döda pixlar" i skärmen redan innan den är påslagen. Mannen vill ha kvitto på att jag sålt den och han får ett. Därefter vägrar han lämna lägenheten innan han får sina pengar, som jag inte tänker ge honom. Tv:n var ju hel när han köpte den. Skadan har med största sannolikhet uppkommit i transporten! Jag har själv alltid fraktat den i Fias biabädd, med filtar runt. Han lade in den i sitt bagageutrymme helt oskyddad.

När han inte ville ge sig av ringde N polisen, vilket mannen också gick med på. Efter lite dividerande med poliserna hämtade mannen tv:n och åkte sin väg. Misstänker att han kanske går vidare till konsumentverket och någon rättsinstans, men jag hoppas och tror att vi klarar den striden.

Jag ångrar så att vi inte kopplade in och slog på tv:n när han köpte den! Visserligen är det ju kunden som har undersökningsplikt, men det är ju mig det drabbar nu. Jag får väl skatta mig lycklig att jag har ett rent samvete och en sambo som stöttar!


Kommentarer
Postat av: Elias

Varför ville han ha kvitto för att sedan begära pengarna tillbaka?



Kan väl förstå honom lite dock. Komma hem och så är det fel på bilden. Han kan ju inte veta om bilden var bra innan.

Men han borde ha kollat innan

2010-08-22 @ 19:24:43
Postat av: Johanna

Jag förstår honom också, men vet ju att jag sålde den i fint och fullt fungerande skick. Att den sedan inte fungerar när han kommer hem är ju inte mitt ansvar. Vad som händer efter att tv:n lämnat min lägenhet får ju han stå för. Synd bara att han inte tog sig tid att kontrollera det innan han tog med sig den hem.

2010-08-22 @ 20:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0