Skruv vs. tålamod

Min sambo kämpar tappert! I helgen hade vi som projekt att byta plats på städskåpet och skafferiet av rent praktiska skäl. Och vilket projekt sen! Naiva som vi var trodde vi att det bara var att skruva loss inredningen och switcha, men icke. Skåpet till skafferiet hade annorlunda gångjärn vilket visade sig ha en hyfsat viktig funktion. Detta gångjärn "lyfter" nämligen ut dörren vilket gör att lådorna kan rullas ut. Det tog en stund innan vi kom på detta. Problemlösarhjärnorna började tänka, och till slut kom vi på att vi kunde skruva loss gångjärnen och byta plats på även dessa ;-) Jag hade avsagt mig skruvmejseln denna dag, så N fick skruva för kung och fosterland.

Som om inte detta vore nog var det dags att få köksstolarna färdiga. Här på Mirabellbacken kan vi det här med att stöta på patrull! N:s redan tänjda tålamod började ytterligare vekna när det visade sig att två av våra sex stolar har defekter som gör att de inte går att montera ihop. Jag ska dra min strå till stacken och ringa och beställa nya idag.


Kommentarer
Postat av: Isabella

Jag tycker att det låter som att några behöver en skruvdragare?

2010-08-02 @ 13:39:57
Postat av: claudia

lycka till ^^

2010-08-02 @ 14:01:00
URL: http://qlaudiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0