Kvalitetstid

Livet leker! Kräftskivan igår var riktigt trevlig! Vi frossade i kräftor, pajer, vitlöksbröd, ost, vin och på det kaffe och mumsig chokladtårta med hallonmousse! Magen sa inte ett pip förrän sent på söndag morgon (läs lunch). Vi tog det "chill" och hängde kvar ute i Stenhamra några timmar, sen bar det av hemåt igen.

Efter lite snabbstäd (vi lämnade en krigszon bakom oss när vi åkte igår) hade magen återställts till sitt normala och skrek efter mat igen. Köttfärsen som fått vänta flera dagar blev till tacopaj och därmed blev detta Stora Pajhelgen.

På kvällskvisten - för att inte säga nästan läggdags - åkte jag och N upp till Vällingby för att gå på bio. Toy Story 3 - en riktigt charmig rulle! Jag har gillat de två tidigare sådär, men den här fick mig verkligen på kroken. Jag fascineras av de fina animationerna, och hur de får mig - en vuxen människa - att hålla andan och sitta på helspänn under storyns gång! Filmen rekommenderas starkt för både barn och vuxna!

Den gångna helgen har verkligen varit fantastisk! Jag känner viss ångest att återgå till jobbet på onsdag, de lediga helgerna därefter blir extremt sällsynta och jag kommer sakna friheten. Mer kvalitetstid tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0