Stämningshöjare på jobbet

I mitt jobb träffar jag massor av människor, alla möjliga sorter. Igår var t.ex. en pojke i sexårsåldern och hans pappa och handlade av mig. De köpte en kavel och pepparkaksformar. Medan jag scannar in varorna småpratar jag lite med pappan och pojken.

- Ska ni baka? frågar jag den lille pojken.
- Ja, pepparkakor!
- Vi ska sälja massa saker idag, fortsätter han.
- Vi ska köpa massa saker, rättar pappan.
- Jaha, så ni ska vidare till andra affärer då? sa jag.
- Mm.

Vid det här laget har vi avslutat köpet och kunderna gör sig redo att gå.

- Ja, nu ska vi vidare till nästa ställe, säger pappan.
- SYSTEMBOLAGET! skriker pojken, varpå alla människor runt omkring brister ut i skratt.

Pappan skyndande snabbt därifrån och skämdes lite för sin grabb, men stämningen höjdes ordentligt bland köande kunder. Tänk vad en sexårings grodor kan göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0