Slummer och morbid ost

Idag vaknade jag på helt fel sida. Jag var måttligt sur över att jag över huvud taget tvingats ställa klockan på min "lediga" dag. Obligatorisk brand- och säkerhetsgenomgång på jobbet, som jag varit med på så många gånger förr. Jag åkte surmulen till jobbet, men försökte göra mig diskret och inte sprida min negativa energi på alla andra stackars stressade och humörskänsliga kollegor. Hur bra det gick vet jag inte.

Väl hemma igen höll jag gång på gång på att slumra till i soffan, så jag bäddade ner mig i sängen i stället och somnade. Ett par timmar senare väcktes jag av att telefonen ringde, men ignorerade det och vände på mig för att somna om. Då fick jag i stället ett sms och jag tänkte att det kanske var något brådskande och gick upp och hämtade telefonen. Anneli hade ringt tre gånger och skickat ett mess. Hon hade återigen lyckats titta in på jobbet på min lediga dag (förstår inte hur hon lyckas, jag jobbar ju jämt!). Hon fick komma hit på pepparkakor och lite "morbid" ost (Morbier) i stället. Fia var också glad att få besök, i synnerhet av Anneli. Ja, bilden talar ju för sig själv...


Kommentarer
Postat av: Annalena

Hm... vad gör djuret i nya fina soffan?

2010-11-23 @ 22:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0