Sysslor för en ledig dag

Jodå, jag lever än, även om jag ibland tror att jobbet ska ta död på mig. Idag tänker jag försöka att inte ägna minsta tanke åt det, för idag är jag ledig!

Hunden verkar ha koll på mina lediga-dag-rutiner, för så fort jag stängt locket på laptopen tittar hon på mig och springer överlycklig till dörren. Det är så underbart att se att min ögonsten utvecklats till det hon faktiskt är, en hund! Det var ju inte alls längesen hon tvärvägrade och satte sig i sin säng och skakade så fort man nämnde ordet "ut". Gamla tider är förbi och vi trivs verkligen!

Idag är tanken att inventera julförrådet. Se hur mycket som kommit på villovägar under alla flytter. Nästa vecka får man ju äntligen sätta upp adventspyntet! Det är visst hög tid att byta ut skinnjackan mot något mer varmfodrat kände jag också.

Jag hoppas även orka ta en tur till Tygvaruhuset idag, så vardagsrummet kan få en inramning i nya fluffiga gardiner. Jag har redan hunnit beställa ett överkast till gästrummet från Ellos idag. Det finns ju massor med saker att göra på sin lediga dag - bäst jag sätter igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0