Projektredovisning (roligare än det låter)

Idag har jag jobbat. Jag måste påminna mig om det, för det var nämligen många timmar sedan jag slutade. 3 timmar var jag schemalagd och kom hem redan 11:30. Inte mig emot!

Massor av tid var ju som upplagt för ännu en projektdag, och jag tänkte att nu var det dags att inhandla resterande material till sänggaveln. Tji fick jag. När jag kom till Tygvaruhuset fanns självklart inga knappar den här gången heller. Nåväl tänkte jag och fortsatte min resa till Jysk och deras skumgummimadrasser. De var också slut. Alltså blev det inget sänggavelbyggande alls idag.

Jag ägnade i stället dagen åt att köra och parkera bilen. Ja, nästan. Vid Barkarby handelsplats är nämligen butikerna väl utspridda. Jag tog en sväng in på MediaMarkt. Där byggde de om. Jag gjorde ett halvhjärtat försök att leta efter en skrivare, men gick snart ut igen. Jag var även inne på NetOnNet. Där hade man byggt om lagerbutiken till en labyrint! På riktigt! Mina tankar gick till "Fem myror" när Eva och Magnus ska lotsa en blundande Brasse genom ett möblerat rum. "Höger, höger, höööger... STOPP! Framåt, framåt... STOPP! Vänster, vänster, vänster... STOPP!" Sedan var jag var inne på IKEA. Där byggde man inte om. I stället vände man upp-och-ner på hela stället! Jag var extremt vilsen därinne och gick ut utan att ha köpt minsta lilla värmeljus. Usch, idag kände jag mig som en av gnäll-kärringarna på jobbet, med den skillnaden att jag höll mitt missnöje för mig själv.

Jag kom i alla fall hem med en skrivare till slut. Den får plats på skrivbordet nu, efter helgens byggprojekt. Vårt skrivbord var bara 110 cm brett och hade ingen plats för datorn. Det problemet är nu löst och skrivbordet stoltserar i stället med 145 cm.




Hurtsen "Micke" från IKEA fick en makeover. Vi monterade endast den översta lådan för att få plats med datorn, och målade den vit. Bakstycket lämnade vi också kvar i kartongen för att lätt komma åt alla sladdar till datorn.




Hurtsen var dock lite för låg och lite för grund för skrivbordet. Duger inte, sa jag till mig själv och köpte en MDF-skiva som jag målade och monterade fast med gångjärn. På så vis är det bara att lyfta på "locket" och man kan pilla på datorns sladdar utan att behöva rulla ut hurtsen (vissa sladdar är så pass korta att de åker ur annars).

 



Och så här fint blev det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0