Regn

Idag regnar det. Det är en sån där typiskt tråkig dag. Därför har jag ägnat mig åt typiskt tråkiga saker. Jag har:

* Börjat på min LiA-rapport för att inte bli återbetalningsskyldig för 12 veckors CSN-bidrag.
* Ringt Fortum angående frånvarande elräkning.
* Städat upp i köket efter middagsbesöket igår.
* Tvättat två maskiner.
* Snabbröjt i städskåpet för att slippa svära varje gång jag öppnar det i fortsättningen.
* Hängt upp kökslampan "på prov" med Långa Lisa. (Ja, förlängningsarmen kallas så!)

Så här dags har magen börjat kurra. Tråkigt nog blev det inte minsta lilla smula kvar från middagen igår. Vi hade bjudit L och K på middag som tack för liften från Falköping, och på vägen upp snyltade jag till mig en påse kantareller från deras stuga. Jag gjorde en jättegod västerbottenpaj med kantareller! Med risk för att mor beställer en till sin ankomst, men det kan ha varit den godaste pajen jag någonsin gjort! Lite rött till maten och till efterrätt svängde jag ihop några toscapäron. Lördag mitt i veckan! Jag var ju faktiskt ledig både onsdag och torsdag, så för mig var det lördag oavsett.

Nej, det är väl dags att börja rota i skåpen efter något annat ätbart. Fast jag blev sjukt sugen på pizza! Åkermyntans är ju riktigt smarriga...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Beställer två då ;) En att ta med hem oxå...



Kramen från mor

2010-10-08 @ 18:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0