Pussel

Livet är onekligen ett pussel. Ibland känns det som att det finns för många bitar; hur mycket man än försöker får inte alla bitar plats. Andra gånger fattas det bitar och pusslet förblir ofullständigt.

Mitt grundpussel börjar långsamt ta sig form. Nästa månad får jag äntligen lön igen och jag kan sluta gå minus. Fia kommer börja hos en ny dagmatte (om allting går som det ska). Jag har hittat Han med stort H. Och framför allt - jag har hittat "hem". Hem är ett av de finaste orden jag vet. Det sammanfattar så många andra bra ord.

När jag har fått ihop mitt pussel ska jag ge mig på ett större. Ett som innefattar träning och tid för sånt som jag vill göra. Läsa franska. Dansa. Vara kreativ. Umgås med mina kära. Jag ska bara skaffa mig ett åtta-till-fem-jobb först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0