Allt och inget

Jag är ruskigt rastlös just nu! Det är första dagen sedan jag började jobba som jag inte blivit golvad så fort jag kommit hem. Har inte ens ont idag! Man har i och för sig ett annat arbetssätt på helgerna...

Älsklingen har övergivit mig i helgen för att leva vildmarksliv i Hälsingland. Jag är glad att jag slipper. Naturen i all ära, men att komma in efter en heldag utomhus och inte kunna duscha i mer än två minuter innan varmvattnet tar slut, passar inte en bekväm fröken som jag. Nä, tacka vet jag lägenhet, här kan jag duscha varmt hur länge jag vill, utan att betala en krona extra!

Nu har jag förresten hittat en doppresent till Valter! (Isabella, schhh!) Tänk, det är snart oktober!

Jag har en tendens att vaska fram min kreativa sida på tider som inte passar samhällsrytmen. Skulle kunna tänka mig att baka nu (men har inga ingredienser). Eller påbörja sänggaveln (har inget material). Eller gå på shoppingtur och bland annat inhandla nya byxor, sedan jag fastnade med ett par i papperskorgen på jobbet i onsdags och som därmed gick sönder (butikerna har stängt). Av någon outgrundlig anledning är den här energin helt frånvarande på mina lediga dagar. Det jag faktiskt KAN göra skjuter jag som vanligt upp. Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej nu överdriver älsklingen lite och talar osanning. Snabba duschar ja men vi har installerat den nya varmvattenberedaren som rymmer 55 liter istället för 15l. De nygrillade harrarna smakade riktigt gott! Jag åker ifrån skogen imorgon, puss älskling.

2010-09-12 @ 22:57:37
Postat av: Rebecca Grimming

Nej, och vanan är speciellt inte så stor, speciellt när man är på utedass mitt i skogen och man frågar: "Vart tänder man?" :-)

2010-09-17 @ 17:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0