En smygrökare i bilen?

I morse var det stormöte på jobbet. Då fylls vårt lilla personalrum till brädden, och det är bäst att vara på plats i tid för att få skön sittplats. Sagt och gjort lyckades morgontrötta jag komma hemifrån 5 minuter tidigare än vanligt. Innan jobbet lämnade jag Fia hos dagmatte. När jag klev ur bilen kände jag samma brända lukt som igår, så jag gick ett varv runt bilen för att kolla om det var något på tok. Det tycktes som att det satt en liten blossande gubbe innanför höger bakhjul, för det fullkomligt bolmade ut rök! Mina extraminuter fick snällt styra kosan mot bilverkstan och fötterna fick bli mitt transportmedel resten av vägen till jobbet. Otroligt nog kom jag bara 3 minuter sent.

Utredningen av den lilla blossande gubben visade att bromsoket behövde bytas. Detta också alltså. Tre och ett halvt tusen för lite rök! Jo, jag tackar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0