Hål i plånkan

Jag har förfasats över hur mycket tråkiga utgifter jag haft den senaste månaden. Det har varit läkarbesök, medicin, hundmat, veterinär, lån, bensin... Ja, ni hör. Men idag har jag fyndat! Rea på rea, klubbrabatt, personalrabatt och premiecheckar! Tyvärr blev lyckan kortvarig. På vägen hem från jobbet började bilen knasa, och plötsligt gick den varken styra eller bromsa. Höger framhjul verkade på något sätt låsa sig och det blev snorhalt på vägen! Hem kom vi i alla fall, båda helskinnade och inga pensionärer på kofångaren. Jag tog genast en titt på däcket och såg att hjulnavet glödde och var alldeles rött! Dags för bildoktorn också, bye bye savings...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0