Hotell Mirabell

Underbara arbetsdag! Idag stod det 08:00 - 14:30 på schemat, och även om jag gärna hade fått lite mer gjort innan jag gick hem, så var det skönt att komma hem tidigt. Åtminstone kände jag så tills jag kom hem. Jag välkomnades nämligen av en mysig gallspya precis innanför ytterdörren. Mmm!

I helgen var storasyster med lilla familjen på besök här i kvarteret Sängstället. Det var en snabb visit och verkligen hotellinspirerat. Familjen checkade in sent på fredagskvällen och såg till att vara ute innan 12 på söndagen. Däremellan var de runt på olika upptåg (läs shoppingturer), blev servade med massiva frukostar och två kilo godis till filmvisningen i salongen. Helgen gick som sagt fort, men jag fick min beskärda del av Valtergos och lite välförtjänt ledighet (även om en av gästerna väckte hotellvärdarna tio i åtta på morgonen och krävde frukost).

 
Två sorters bröd, skinka, renkött, ost, marmelad, gurka, tomat, röd och gul paprika, ägg, yoghurt, melon, två sorters juice, mjölk, O'boy, kaffe och wienerbröd.

Lördag:
- Finns det inget wienerbröd?
- Det får man beställa i förväg.
- Då beställer jag det till i morrn.

På söndagen:
- Det här är bättre än på Scandic, där fick man inget wienerbröd.

LURENDREJERI!

 

Två kilo godis.




Söt systerson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0