Stadsrutt

Åh, vad skönt det är att faktiskt ta tillvara på sin lediga dag! Vid tolv-snåret åkte jag in till stan, steg av vid Slussen och vandrade längs Skeppsbrokajen i det fina vintervädret. Bortsett från att mina tår snabbt frös till is visade sig Stockholm verkligen från sin bästa sida. I ett av tullhusen gick jag in för att köpa en liten hjärtepresent till min sambo. Där blev jag bjuden på en espresso medan jag väntade och kände servicen flöda över mig!

När detta mission var utfört traskade jag vidare med mina stelfrusna fötter och mötte upp Isabella och Sabina. Vi hann med en lunch på Taco Bar innan lillasyster skulle med tåget hem. Jag passade på att kila in på Ohlssons tyger när jag ändå var i stan, men i stället för gardintyg följde ett par meter tygband med hem. De ska ingå i ett litet projekt senare i veckan.

Ikväll väntar middag på restaurang Minerva. Har till slut fått ändan ur vagnen att använda Smartboxen jag fick av mina kollegor, när jag gick på tjänstledighet från jobbet förra sommaren. Lite romantik ska väl ändå klämmas in på Alla hjärtans dag, och vad passar då bättre än lite fransk mat i sällskap av min andra hälft?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0