Vinter 1.2

Efter ca 18 timmars snöande låg det inte helt oväntat flera decimeter snö på marken i morse. Bilen var lyckligtvis hemma och hel igen (efter en total reparationskostnad på 7836 riksdaler!!). Jag hade redan igår kväll övervägt att - trots den extra halvtimmen det skulle ta - ta bussen via dagmatte till jobbet. Det hade ändå inte gått visade det sig, all busstrafik var inställd i hela Stockholms län pga vädret. Tacksam över Fårrden gav jag mig iväg. Jag kom tre meter innan jag körde fast :-P Där stod jag på tvären mitt över gatan. Jag misstänkte att plogbilen inte skulle bli så glad om jag lämnade den där, så jag fick snällt springa in och hämta spade och sand. Efter många tappra spadtag kom jag loss och gick tillbaka in med räddningsredskapen. På vägen mötte jag en granne som jag log lite mot och sa menande att det här var dagens äventyr. Han skrattade lite åt mig och sekunden senare snubblade jag över en snödriva och försvann. Snögubben insåg att det nog var lika bra att gå in och hämta torra strumpor och byxor att byta om till på jobbet.

Resten gick faktiskt riktigt bra. Jag fick såklart samsas med fler bilister än vanligt, men folk var kloka nog att köra lugnt. Erfarenheten sa mig också att inte ställa bilen på gatan när jag kom fram till jobbet, och när det var dags att åka hem igen var bilen tinad och glad efter en dag i P-huset. Hemfärden gick också bra, trots modd och djupa hjulspår. Mirabellbacken var dock inte lika väl omhändertagen som vanligt, utan jag fick avsluta dagen precis som den började, med spade i hand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0