En fullspäckad vecka

Den här veckan har tillvaron vänt sedan förra helgen. Från tid över till övertid. Ny ombyggnad på jobbet har betytt MYCKET att göra. Jag som annars alltid är väldigt morgontrött har börjat klockan sju varje morgon och jobbat läääääänge. Idag skulle jag egentligen varit ledig, men sa ok till att jobba. Jag förbjöd mig själv att stanna längre än till två, men kunde pipa iväg redan vid 12. Då fick det vara nog.

Medan de där hemma huttrat i 12 grader och regn idag, har jag själv glassat i det fina vädret här. 26 grader i skuggan. Mitt mission för dagen var att baka en hop med budapestlängder inför ett kalas i morrn, och det sköt jag på länge. Jag var klibbig ändå i värmen. Till slut var det oundvikligt och efter några timmar i köket fick jag ihop mina tårtor.

Fiffiga jag lade upp tre av längderna på en bricka med handtag, för att lättare kunna transportera dem i morrn. Det var ingen vidare idé visade det sig sedan. Brickan var ju bredare än kylskåpet... I stället fick jag trixa över allt på en plåt (som med nöd och näppe lyckades få plats i kylen). Ja, lite knäpp blir man av värmen, särskilt kombinerat med mycket och slitsamt jobb.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Modern säger stolt: Fina tårtor, säkert välsmakande! Passar på att gratta Polo samtidigt :D



Kram

2011-06-11 @ 08:48:45
Postat av: Rebecca

2011-06-11 @ 10:23:11
URL: http://grimming.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Oj, det blev ju tomt:) Fina tårtor! Tog det många timmar eller?

2011-06-11 @ 10:23:53
URL: http://grimming.blogg.se/
Postat av: Johanna

Rebecca: Det tog ca 3 timmar.

2011-06-13 @ 10:41:56
URL: http://mirabellbacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0