Ont i hjärtat

Vid ett flertal tillfällen har jag sett en bunden tax i entrén till Åkermyntan Centrum. Hunden ser luggsliten ut, sitter alltid med nedböjt huvud och skakar, och det gör mig så ont att se! Idag frågade jag ett biträde på caféet i centret om hon visste vem som var ägare till den. Hon svarade att taxen alltid sitter där och att ägaren brukar sitta inne på krogen intill. Jag förklarade att jag var orolig för hunden och hon sa att ägaren blivit uppläxad ett par gånger (antagligen av förbipasserande såsom jag själv).

Många gånger skulle jag bara tycka synd om en sådan försvarslös varelse, men idag kunde jag inte bara stå och se på. Så fort jag kom hem letade jag fram vart man kan vända sig och skickade ett mail till länsveterinären. Om det hjälper vet jag inte, men nu har jag i alla fall gott samvete och en förhoppning om att hjälpa den stackars taxen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0