Begreppet "Speed shopping"

Jag har varit en dålig bloggare på sistone, av flera orsaker. Den främsta är så enkel som att det inte händer ett jota. Min för närvarande urtrista vardag är inget jag vill tråka ut mina få läsare med. En annan anledning är att min dator fortfarande ligger i koma.

Bikinin blev i alla fall komplett, med ytterligare ett Tradera-klipp. Överdelen blev visserligen tre gånger så dyr, men jag fick den ju!

Idag har jag och N varit runt på Speed shopping. Jag hatar verkligen den typen av shopping! Trots det är det den enda typen jag praktiserar nuförtiden. Man vet vad man ska ha, åker till en butik som kan ha det, tittar snabbt om de har något annat man vill ha med sig hem, betalar (om man hittat vad man sökt), åker till nästa inköpsställe. Man blir hungrig, köper något snabbt, fortsätter sin shoppinglista och åker till slut hem med huvudvärk. Shopping är verkligen ingenting jag njuter av längre. Bästa botemedlet vore kanske att åka till en grannkommun och strosa runt på ett nytt ställe. Avsätta tid till nya upplevelser. En lunch bestående av något annat än hamburgare med ett syfte utöver att mätta magen.

Men när?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0