Hej, jag heter Mario.

Usch, vilken vecka! Jag håller på att gå upp i sömmarna och får passa tungan för att inte skrika rakt ut. De där målsamtalen man haft år efter år är bara bullshit. Alla fina ord om personlig utveckling, ledarskapsroller, vilket fint jobb man gör, interna utbildningsmöjligheter... Den sista månaden har alla säljare stoppats in i en konverteringsmaskin och omvandlats till tv-spelsgubbar, som helt och hållet styrs av kontrollen. Inget utrymme alls för eget kreativt tänkande eller möjligheter att själva planera vår tid och prioritera uppgifter. Varenda liten minut ska följas enligt chefens planering. Igår fick jag lunch kl. 15 efter att ha arbetat sedan klockan 8.. Det finns dessutom en påtaglig ovilja till att bevilja ledigt, trots att jag lagt in om ledighet 4 veckor i förväg, och ställt upp och arbetat ihop 21 komptimmar. Mario är ytterst nära att säga upp sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0