Inte enligt planen

Jag sitter lite i skiten just nu. Bokstavligen. I förrgår började jag rensa i klädkammaren, för att så småningom kunna få plats med barnvagnen där inne. Det gick omåttligt fort att stöka ner hela lägenheten! På bara 10 minuter var kaoset ett faktum, och då hade jag bara dragit ut halva förrådet. Det räckte till att börja med. Förra gången jag gav mig i kast med klädkammaren kom jag så här långt, insåg arbetet med att röja och rensa och tryckte in allt igen. Jag hade minst sagt samma lust att göra det igen, men tog mig i kragen och satte igång.

Mot kvällen var det fortfarande snitslad bana runt lägenheten. Då, som ett brev på posten, tappade jag all fysisk ork. Med ens var halsen grötig, lungorna installerade med ett rasslande ljud och jag fick en feberkänsla som drog ner min energi på nära noll. De få procent som återstod använde jag till att komma i säng.

Det var i förrgår det. Gårdagen fortsatte i ungefär samma stil, men jag lyckades ändå ta mig iväg och komplettera klädkammaren med några Elfa-hyllor och IKEA-boxar. Utöver det blev inte mycket gjort i rensa-röj-projektet.

Idag: fortsätter i samma sjukanda. Det var ju inte riktigt tänkt att bli så här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0