Inte min dag

Jag ska försöka återställa ordningen här hemma, och fick tummen ur att sy kappan till gästrummet idag. Piece of cake i vanliga fall, men den här gardinen tänkte jag fodra eftersom tyget var så tunt. För att försvåra det hela ytterligare skulle jag även ha det mönstrade tyget på baskidan, så det ser fint ut även utifrån. För att göra en lång historia kort - DET HÄR GÖR JAG ALDRIG OM!

När jag äntligen nästan är klar med gardinen och drar ut strykjärnet, blixtrar det till ifrån grendosan. Jag undersöker om proppen gått. Det har den förstås. Det underliga är att elen inte funkar någonstans i hela lägenheten. Visst, jag kan väl klara mig utan en stund, men kylen och frysen behöver få hjärt-/lungräddning snarast. Justeringen av proppreglaget ger inget resultat och lilla hjälplösa jag börjar febrilt tänka på potentiella räddare i nöden. Det blev samtal både till Niklas, Håkan och felanmälan innan till sist grannen lyckades hitta felet, som stavade JORDFELSBRYTARE. Sen dök även servicekillen från felanmälan upp, men då var allt redan återställt.

Puh! Låt mig gärna slippa såna här eländen på mina lediga dagar, tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0