Bobyggarinstinkten

Igår var jag grymt effektiv på jobbet! Jag fick upp en dubbelpall och nio backar med barnkläder och fyllde på både butiksytan och lagret. Grymt strukturerat dessutom! På kvällen fortsatte min effektivitet med att ta hand om "strykhögen" som blivit på gästsängen. Jag ropade till mig Niklas och tvingade honom att vika lakan med mig, flyttade om i linneskåpet för att få plats med alla handdukar, stuvade ner sambons kläder i en förvaringsbag och tvingade honom att stryka. Jag efterlyste också en blå IKEA-påse som jag saknat under mina turer till tvättstugan och fick beskedet att den låg under sambons säng. I den låg ytterligare Niklas-käder som skulle slängas/skänkas och gravidbossen tvingade den blivande pappan att göra slag i saken.

Niklas somnade fort. Det gjorde inte jag. Med ett yrväder i magen och värkande trötta knän sågs ingen John Blund i sikte. Efter 2 ½ timme gav jag upp och gick upp och gjorde lite nytta vid strykbrädet i stället. Därefter satte jag mig och sorterade våra viktiga papper, skrev ett nytt register och arkiverade. Efter det tyckte jag att jag borde vara tillräckligt trött och återvände till sängen. Det gick ytterligare någon halvtimme utan ögongrus. Jag tänkte att jag kanske var hungrig, gick upp igen och bredde några smörgåsar. Efter lite nattamat och tidningsläsning återvände jag till sängen ytterligare en gång, och lyckades somna till slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0