Inuti nötskalet

Efter en helvetisk natt där jag vaknat varje timme av gnällig bebis eller toalettspringande sambo, gav vi oss av till BVC. För en gång skull hade jag några minuter tillgodo när vi kom fram, vilket såklart var helt onödigt just idag, vi fick vänta 25 minuter på att få komma in!

Väl där klämde och kände läkaren på Viggo, som (som alltid när vi är på BVC) var på ett strålande humör och sa inte ett pip. Allting såg bra ut, Viggo visade att han både kan kissa och bajsa, log och flirtade även med barnsköterskan. Sedan förra veckan har han vuxit en hel centimeter! Dagens längd 58 cm, vikt 5295 g.

Nu till något helt annat. Sedan jag fick barn har jag blivit extremt "fixig" av mig, och plockar och grejar överallt. Det är inte helt bra, då jag hela tiden ser nya saker medan jag håller på med en annan, och således aldrig blir klar.

Det här är jag i ett nötskal: Jag ska ställa ner en diskad plåt i lådan under spisen. När jag gör det ser jag två andra skitiga plåtar ligga däri och plockar ur dem för att diska. Då ser jag plötsligt hur smutsig själva lådan är, och drar ut den för att dammsuga och torka den. När jag drar ut lådan ser jag att det är väldigt smutsigt även innanför den, under spisen. Jag kommer på att jag lika gärna kan dra ut spisen och torka bakom den - vilket var välbehövligt! Och när vi ändå är igång kan jag ju passa på att rengöra ugnsluckan, gallret och insidan av ugnen!

Såhär håller jag på... Jag kommer få gråa hår!

Work in progress!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0