Bloggtorka

Jag vet, alla ni som förgäves tittar in här i hopp om ett nytt inlägg, jag är jättetråkig! Men faktum är att det inte finns så mycket intressant att skriva om, och skulle det ändå göra det så har jag inte tid eller är alldeles för trött för att blogga. Min son tar upp väldigt mycket tid, han sover totalt max ca 3-4 timmar mellan klockan 09-01 (ska det verkligen vara så?!).

Nätterna går relativt bra, jag brukar inte minnas så mycket av dem på morgonen, så jag antar att de då varit problemfria. Det blir sällan chans till att komma i säng före ett, då någon envisas extremt med att hålla sina "magtider". Därefter löper natten ganska smärtfritt, ammar en till två gånger under natten med något blöjbyte, men senare än 08:30 vill han inte "gå upp". Då är det en yrvaken mamma som måste hålla sonen i sittande position och med grusiga ögon titta på smilfinken. Han börjar alltid dagen så: Gnäller, ammas liggande och när han ätit färdigt fortsätter han gnälla tills han fått sätta sig upp och börjar då gurgla och le mot mamma. Ganska mysigt förvisso, men jag önskar ändå att jag hade fått sova ett par timmar till.

80% av hans vakna tid är det skrik, eller tendens till skrik. Jag skulle inte säga att det är kolik, han är bara inte nöjd. Det känns som att han blir rastlös ganska lätt. Han kan sitta några minuter och flaxa i sin bilstol, tittandes på en leksak, sen vill han bli upplockad och göra nåt annat. Favoriten är att gunga i mammas famn till musik, eller hoppa på mammas mage.

Ja, det är väl det jag sysslar med på dagarna; försöker tillfredsställa min bebis. Tröttsamt? JA (men jag tycker om honom ändå)!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Något gym lär du inte behöva. Du lär bli riktigt muskulös i armarna:) Undrar just om jag också kommer att få en sån där "vaken" variant?

2012-04-18 @ 09:29:15
URL: http://grimming.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0