Vinterkräksjukan

I lördags var vi och firade Ammi på hennes födelsedag. Det var jättetrevligt och som vanligt hade hon bakat en massa godsaker. Vi fikade och pratade, men det blir dock inte alls samma närvaro med två små barn att passa upp på (egentligen bara Viggo, för Sixten sov större delen, men Viggo kan nog räknas som två ändå).
 
Dagen därpå hade vi tankar på att åka in till stan för lite julklappsinköp, men Niklas kände sig inte riktigt pigg och framåt lunch var magsjukan ett faktum. Några timmar senare började jag känna mig hängig och snart sprang vi skytteltrafik till toaletten båda två. När jag till slut också började kräkas (betänk att jag inte kräkts på minst 15 år) tog Niklas upp luren och ringde Lotta och Katarina för att få hjälp med Viggo. Lotta stannade över natten och en stund in på måndag eftermiddag medan Katarina servade oss med förnödenheter som mat och klorin (!). Nu har vi varit "friska" sedan ett dygn och klarar oss på egen hand. Tack fastrarna för er ovärdeliga hjälp!
 
Det slutade inte med oss två som offer för vinterkräksjukan. Totalt har minst 11 personer från födelsedagskalaset dragits med magsjuka, och med tanke på smittorisken är det kanske inte så konstigt. Vi är åtminstone tacksamma att Viggo slapp och att vi förhoppningsvis gjort vårt nu innan jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0