Mamma-praktik

Hur det känns att vara mamma? Jag känner mig inte som mamma. Det känns snarare som att jag praktiserar som mamma. Mammor klarar ju liksom av att hantera alla bollar i luften, medan det för mig är svårt bara att fixa tvätten i tvättstugan samtidigt som jag ska vara mamma. Som synes hinner jag inte blogga heller. Matinköp och diverse andra ärenden skickar jag Niklas på att göra. Att böka med hela familjen kan bokstavligen ta en hel dag (erfor i söndags).

Laga mat finns inte på kartan (det kan man tycka att det inte gjorde förut heller, men plötsligt har det blivit så mycket viktigare med maten, både för den egna magen och för Viggos). Det blir ofta en snabb Gorby's i micron än så länge. Igår kom Katarina förbi med en låda lasagne, gissa om det uppskattades!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0