Special K

Jag får mina infall. Kellogg's Special K är ett av de senaste. En sysselsättning under måltiderna är att läsa på livsmedelspaketen. Ibland öppnar det dörrar för analys. I det här fallet är den vägledande portionsstorleken 30 g, vilket jag såklart var tvungen att mäta upp. Inte mycket. Min normala portion var ca 80 g. Desto bättre för järnintaget. 100 g Special K Red berries har ett järninnehåll på 74% av rekommenderat dagligt intag. Resultatet vid blodvärdesmätningen på senaste MVC-kontrollen visar tydligen på att det fungerar! Alltså kan jag fortsätta slarva med järntabletterna ;-)

30 g mättar ingen mage.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack snälla för bok/författartipsen!! Gregory har jag läst men Leeb var nytt för mig :)

2012-02-05 @ 13:34:11
Postat av: Micaela

Tack så jätte mycket=)

2012-02-06 @ 05:04:01
URL: http://micalela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0