Dålig uppdatering

Det är väldigt dålig uppdatering här numera, jag prioriterar helt enkelt inte tiden till det. Egentligen orkar jag inte nu heller, men här är en liten kort summering av det senaste:
 
Viggo har sovit flera "hela" nätter (snabb mat borträknat), ibland från 21, ibland från 00 och vaknar numera kring åttasnåret. Smakportionerna går bättre och bättre, vi är lite dåliga på att ge varje dag, men han öppnar nu munnen när skeden närmar sig. Den nya tekniken är fortfarande lite svår, men en del mat kommer allt ner i magen!
 
Igår träffade jag Petra. Vi tog en promenad med barn och hund upp till Vällingby och smörgåsfikade på Pallas uteservering. Sedan gick vi hela vägen hem igen och efter hela rutten på 2,5 timme vaknade Viggo, som sovit hela tiden (!). Han sover förresten lite mer nu, jag har äntligen börjat kunna tyda när det är dags att lägga honom dagtid innan det hinner bli "för sent". Petra fick sedan lite efterlängtat bebisgos och satte sig och lekte med honom  - hon är en riktig naturbegåvning när det gäller barn!
 
Idag skulle det bli fint väder, så jag övertalade Niklas att flexa lite tid från jobbet så vi kunde bada tillsammans. Vi mötte upp Seths familj (mammagrupp) vid Maltesholmsbadet. De hade även tre andra vänner med sig (vuxna utan barn). Viggos underläpp tittade fram så fort Seth gjorde ljud ifrån sig och läppen övergick i förtvivlad gråt. Läskigt barn den där Seth :-P Tyvärr bestämde sig solen för att sluta för dagen ganska snart, men jag och Niklas tog ett dopp i mälarvattnet ändå. 25 juli och årets första dopp, hm.
 
Till kvällen blev vi bjudna på grillning hemma hos Cissi och Johan (Seths föräldrar). Det var väldigt trevligt, vännerna från badet var också där. Det gick bättre med Viggos "Seth-skräck", han tittade mer nyfiket än förtvivlat på honom nu. Fast egentligen var alla andra mer intressanta och han flörtade hej vilt med de tre vännerna :-)
 
Nepp, nu ska jag joina den tysta skaran i sovrummet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0