En välbehövlig paus

Igår var vi på BVC för 5-månaderskontroll och vaccination. Vår kluns till bebis var inte alls så tung som vi tippat. Han vägde 8880 g och var 67 cm lång. Sprutorna gick hur bra som helst, han blev lite ledsen, men tio sekunder senare var nöjd och glad igen.
 
Som en skänk från ovan sov han en timme på dagen och jag somnade jag med. Resten av dagen har jag redan glömt bort, jag har fått sjukt dåligt minne det sista!
 
Finn ett fel.
 
Idag vaknade vi ca 09:30, jag kände mig annorlunda, men kunde inte sätta fingret på varför. Sedan slog det mig att jag inte kunde påminna mig om att någon av oss varit uppe och bytt blöja på natten. Efter en check med Niklas fick jag det bekräftat, Viggo hade alltså sovit hela natten (med undantag för lite mat och snutt halvt sovande).
 
Jag gick upp och gjorde frukost medan V satt i sin matstol och tittade och pratade. Han har börjat prata mycket nu. För några dagar sen var det "Ptrrll" (à la härma billjud med en hel sjö saliv rinnande varje gång), och nu låter det mer "UuhUh" samtidigt som han sträcker fram huvudet och får lång hals. Han har en hes stämma, lite i stil med Sven Wollter ;-)
 
Vi lekte en stund efter frukosten och vid 12 somnade han igen. Det varade max en halvtimme, han vaknade under vår promenadrunda. Fick syn på en gungställning på en skuggig plats, och Viggo fick gunga en liten stund innan vi gick vidare för att vattna blommorna hos fastrarna. Vi dröjde kvar en stund för att alla tre fylla på vätskedepåerna, och på hemvägen somnade Viggo igen. Jag tog tillfället i akt och åt lunch på balkongen i det härliga vädret, och lapade sedan sol samtidigt som jag lyssnade på tre tanters konversation från balkongen under. De pratade väder och krämpor bland annat.
 
 
 
Vid 18 vaknade Viggo igen, då hade han sovit i FYRA timmar! Vid närmare eftertanke var han nog ganska trött efter förra vaccinationen också, måste berott på det. När Niklas kom hem satte jag igång med matlagning (för tredje dagen i rad - jag som hatar att laga mat!). Idag blev det Quesadillas, igår Västerbottenpaj med kantareller och i förrgår Spenat och fetaostpaj. Man kan tro att vi håller på med någon avgiftning, vegetariskt alltihop! I morrn tror jag Niklas ska kompensera med en stor köttbit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0