On the walk

Igår tisdag spenderade jag några timmar med Cissi och Seth från mammagruppen. Vi tog någon timmes promenad runt Grimstaskogen (och jag blev uppäten av myggen IGEN!). Fia mutade jag med skinka för att få med. Hon är som en gammal bil som behöver startkablar för att komma igång, men när man väl fått rull på'na så funkar hon fint!
 
Efter promenaden svalkade vi oss med varsin glass och satte oss med pojkarna nere vid badet. Viggo börjar uppskatta det här med andra bebisar lite mer nu :-)
 
Idag fick jag inte tag på någon promenadkompis, så det fick bli en solo med barn och hund. Vi passade på att kolla till post och blommor i de semestrande fastrarnas lägenhet och hamnade senare på Hässelby strandbad. Det kändes lite ensamt, men rätt som det var kom en liten pojke i tvåårsåldern rusande mot oss med ett brett leende över hela ansiktet och tjöt "Beeebiiis!". Han klappade Viggo på kinden och var allmänt jättemysig :-)
 
Efter ett tag blev det kallt i skuggan och vi packade ihop oss och gick hemåt. Viggo var arg, för han ville inte ligga i vagnen och jag orkade till slut inte bära honom på armen. Troligen så störde vi en farbror på hans promenad, för han frågade till slut om han fick köra vagnen en bit och försöka få tyst på Viggo. Han hade både barn och barnbarn och en hel del erfarenhet menade han. Det kunde väl inte skada tänkte jag, och efter ett par hundra meter (och en mindre jordbävning för Viggo) somnade han i vagnen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Söt farbror :D

2012-07-05 @ 13:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0