Från lekplats till lekplats

Igår gick jag och Viggo på gungjakt i närområdet. Det finns några lekplatser inom föreningen, men vart jag än tittade såg jag inga gungor. Däremot kryllar det av mattställningar! Piska mattor kan alla grannar göra samtidigt...

Vi fortsatte promenaden utanför föreningens område. Till sist fick jag syn på en gungställning. Vid det laget hade Viggo somnat. Det gjorde inget, det fanns ingen bebisgunga ändå. Vi gick hemåt för att ta med hunden vidare på promenad. Den blev kort, men hon fick springa av sig på "Den bortglömda lekplatsen". Den ligger lite gömt, och är jättestor (gissar 250 kvadrat), med sandlåda och gungställning, men det växer trädskott överallt och det brukar vara väldigt skräpigt. Gungan är dessutom trasig. Perfekt som hundrastgård tills vidare, men jag önskar att den kunde rustas upp!
 
När Viggo vaknat lämnade vi av hunden hemma och gick ner till badet. Det blev också kortvarigt. För tråkigt. Dessutom lockade vattnet för mycket i värmen, jag saknar verkligen någon att dela barnpassningen med såna stunder! Ett sommardopp är det verkligen hög tid för!
 
Idag har ungen varit extremt tjurig. Sådan är han oftast nuförtiden (även om det slinker in en och annan glädjestund nån gång ibland, som jag hellre delar med mig av). Jag skulle ha god lust att reklamera mitt exemplar och få en lättare bebis. Fortfarande Viggo förstås, men med mindre missljud och mer anpassad för nybörjare. Tror dock att BB skulle hänvisa till tillverkarna, och det var visst vi ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0