Full rulle

Så var det det här med att hinna blogga också... Igår kväll kom jag hem efter nästan en vecka i Falköping. Den började med dop för systersonen Filip i lördags. Jag och N fick äran att bli faddrar och gav honom därför en bibel i pekboksformat. Vi gav även en fin tavla tillsammans med min andra syster och hennes sambo, och jag är sjukt avis på den!
 
 
 
På söndagen blev det en del kalasande på de rester av maten som fanns, och på kvällen åkte vi ut till min moster för en påhälsning av den nya lilla kissen Urax. Dagen därpå tittade jag och syrran förbi farmor med våra barn. Tisdagen ägnades åt en möhippa light för kusinens blivande fru och på onsdagen bar det av hemåt igen. Ja, ni får nöja er med snabbversionen denna gång. Vad jag vill säga är att jag varit fullt upptagen.
 
Idag har Viggo varit på ganska bra humör. Han sover fortfarande lite "hattigt" på nätterna, och jag har mer eller mindre fått ta jobbet som mäsklig napp för att han ska kunna sova någorlunda. Förmiddagarna utnyttjar han däremot gärna till sovmorgnar och idag vi klev upp vid elvasnåret. Med detta inte sagt att jag själv är utvilad, jag reagerar på minsta ljud numera och har svårt att somna om. En hel natts ostörd sömn står högt på önskelistan just nu!
 
Det händer annars lite mer på utvecklingsfronten. För någon vecka sedan köpte jag en leksak till Viggo som blinkar och låter. Den är intressant! Jag glömmer ofta bort att lägga Viggo på mage, och dessutom blir det snabbt missnöjesljud när han väl ligger där. Idag fick han ligga och titta på bollen och det blev genast roligare att lyfta på huvudet. Han sprattlade flitigt, och det är väl bara en tidsfråga innan man hittar honom en meter längre fram..!
 
 
En annan rolig grej är att "läsa" tidningen. Den prasslar så härligt!
 


 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0