Ingen ungdom längre

Igår köpte jag nya byxor, trevligt att äntligen komma i vanliga storlekar igen. Efter ett par tidigare missar i tron att jag fortfarande drar XS i kläder, breddade jag mitt ögonmått och tog med både en 36:a och en 38:a in i provhytten. Faktum var att den större av dem såg mer relevant ut. Den gick på. Motståndet var dock i största laget. Det  slutade med en storlek 40 (!) och när jag skulle betala i kassan påpekade jag att byxan var väldigt liten i storleken (för jag KOMMER faktiskt i en 36:a i många andra byxor!). Till svar fick jag att den byxan hörde till ungdomsavdelningen och att de storlekarna generellt är mindre. "Ja, ungdom är man ju inte längre" svarade jag med glimten i ögat. Fast innerst inne undrar jag fortfarande hur storlekarna (=måtten) kan skilja sig mellan en 16- och 26-åring. Är inte en centimeter alltid en centimeter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0