Uteliv

Det härliga vädret passar mig som är föräldraled... öh, jobbar hemifrån, utmärkt! Igår tog jag och Petra med oss picknickkorgen och slog oss ner vid Mälarens kant för en solig stund. Det varade ungefär tjugo minuter, sedan råkade Petra skrika till när hon fick en broms på sig, och Viggo vaknade. Efter det bara skrek han. Vi packade ihop och gick på promenad i stället, backe upp och backe ner (mest upp) genom mer eller mindre halva villasta'n. Efter två timmars lufsande vinkade vi hejdå och Petra satte sig i en AC-konditionerad bil för att övningsköra. Jag kämpade mig hem den sista biten på egen hand, med Viggo i vagnen och en minst sagt utschasad hund i släptåg.


Idag har jag fortsatt mitt promenerande, men den här gången valde jag att gå genom skogen för att slippa en direkt gassande sol. Det var sista gången vill jag påstå! Efter bara några minuter var jag halvt uppäten av myggen och skogsterrängen måste varit rena berg-och-dalbanan för Viggo! Dock sov han gott hela tiden, medan jag och Fia flåsade oss runt spåret. Så mycket svalare i skogen var det inte heller. 1:15 tog turen idag, och efter den pärsen mumsade jag i mig en isglass när vi var hemma på Mirabellbacken igen.

Obs! Det här är inte skogen, utan finalsträckan innan Mirabellbacken skymtade åter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0