Herr Humör

Ytterligare en vecka har gått. Den gångna helgen spenderade jag på jobbet. Andra helgen, och kroppen känner att den varit ifrån ett tag - satan, vad ont det gör i händer, fötter och rygg efter en dag!
 
Jag vet inte vad jag tycker om att börja jobba igen. Egentligen kan jag nog tänka mig att vara hemma med barn forever, men samtidigt är det skönt att komma ifrån den vardagen några timmar också. Värre känns det väl när jag börjar på heltid i februari. Verkligheten kommer ju ändå ikapp förr eller senare, så att ha möjligheten att "trappa upp" genom helger är ju bra. Jag måste bara lära mig att glömma jobbet när jag kommer hem. Bara...
 
Viggo fortsätter att utvecklas hela tiden! Han har fått otroligt bra balans när han står, och har stått själv några sekunder åt gången vid några tillfällen. Han går obehindrat utmed möbler, även runt hörn. Förra helgen fick han en lära-gå-vagn i för tidig julklapp av sina morbröder, den tycker han mycket om! Han kör den både framåt och bakåt, och vilken ände man står vid när man kör verkar inte spela så stor roll. Det går alldeles ypperligt att stå vid fören och hålla i handtaget samtidigt som man puttar på!
 
Stick inte in fingrarna i hans händer om du inte är beredd att gå med honom en kvart! Det går inte längre "vika" honom bakåt för att sätta honom ned, han backar med fötterna och gör allt för att hålla sig stående. Han har ett vansinnigt hett temperament och blir asförbannad när saker inte går som han tänkt sig.
 
Favortitsysslor just nu:
GÅ - med mamma, med gåvagnen och utmed möber
Plocka ner bokstäverna vid Fias matplats
Banka på toalocket
Hänga i duschslangen
Äta på mammas reflex som hänger ner från jackan i hallen
Hiva ut kläder ur mammas garderobslådor
 
Nä, det här går inte längre! Den där temperamentsfulla hänger i mina byxben och gnäller. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0