Leka borta

Det är så mycket roligare att vara Viggos mamma nu! Han har visserligen fortfarande mycket temperament, men det lär jag väl inte komma ifrån...
 
Det gör stor skillnad när vi kommer hemifrån. Igår drog han till med en förmiddagslur om nästan tre timmar (vilket inte var mer än rätt sedan han endast sovit 40 min totalt under hela söndagen), så för en gångs skull hade jag en pigg bebis på öppna förskolan. Sångstunden tyckte han mycket om och fascinerades extra mycket av sångfröken som satt närmast. Några trudelutter senare fortsatte leken i lekrummet, och efter att ha hållt sig till sin mamma när vi först kom, blev han modigare och kröp iväg för att utforska alla leksaker. Detta sker fortfarande främst med munnen.
 
Idag åkte jag och Viggo, Cissi och Seth till Leklandet Stor & Liten i Barkarby. Det är gratis inträde för barn under ett (även för mammor och pappor), och var väl värt sitt besök! Lekhörnet för små barn innehöll tillräckligt för barnen att sysselsätta sig i över 1,5 timme, innan vi slog oss ner med varsin lunchsmörgås i cafeterian. Två andra mammor med sina barn från mammagruppen anslöt också. Efter totalt 2,5 timme somnade en trött Viggo i bilstolen på väg hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0