Stackars liten

Det har varit några ganska jobbiga dagar och nätter. Vi är ganska bortskämda med att Viggo sover hela nätterna, åtminstone 21-06, men sedan natten mot torsdag har vi fått smaka på andra bullar. Jag vet inte vad som föranledde sömnbristen första natten, men dygnet efter vaknade Viggo med en otäck andnöd. Han grät och grät och grät, hostade och kämpade för att få luft. Jag som väldigt sällan oroar mig började fundera på om vi skulle åka in till akuten. Så blev det i alla fall inte och nästa dag när vi ändå skulle till BVC tog jag upp problemet med sköterskan. Hon hade misstankar om (falsk) krupp och när jag senare konsulterade min mamma och Google, kände jag mig ännu mer säker på diagnosen. Inflammationen och andningssvårigheterna har fortgått sedan dess, men börjar nu så sakteliga att avta. Jag hoppas verkligen att min lilla älskling slipper besvären snart!
 
I söndags firade vi Niklas på Fars dag. Viggo hade köpt en morgonrock till sin pappa, och hjälpte till att baka tårta genom att hålla sig ur vägen och sova. Vi åkte ut till Stenhamra för att fira nästa far i ledet och där befann sig också Cissi, Ammi och Sixten. De börjar få riktig glädje av varandra nu, kusinerna. Så roligt att se!
 
 
Två bokslukare?
(Foto: Ammi)
 
11 november var också Viggos 9-månadersdag. Det blev inget uppställt månadsfoto eftersom Viggosen mådde som han gjorde. Dagen efter ploppade det upp två tandsingar i underkäken, men de går inte heller att fota, eftersom Viggo har ärvt farfars tunghållning... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0