Nya upplevelser

Idag har vi för första gången varit på Villastadens öppna förskola. Det innebar också att Viggo premiäråkte buss. (Det är kanonbra här i Stockholm, för man åker buss gratis när man reser med barn i barnvagn, detta för att man ska slippa lämna barnet för att gå fram och visa biljett.) Väl där kryllade det av barn och mammor, samt en pappa. Det kändes så mycket trevligare på den här förskolan än den på Ormängsgatan (som ligger bara några minuters gångväg från Mirabellbacken)! Flera barn och mammor från vår mammagrupp var där, och det blir nog dit vi får maka oss i fortsättningen också.
 
Viggo var jättetrött, men höll gnället borta länge ändå. Till slut gick det dock inte längre och vi gick mot busshållplatsen för att ta oss hemåt. Viggo somnade framåtböjd innan bussen ens hann komma, och eftersom den var sen bestämde jag mig till slut för att promenera till nästa hållplats. Bara ett trettiotal meter senare kom bussen och jag missade den såklart. Det blev ytterligare några hållplatser till fots innan vi hoppade på nästa buss och åkte den sista biten hem.
 
Efter en lyckad dag så långt gick jag in i blomsteraffären och köpte en bukett tulpaner till min kära hälft. Efteråt slog det mig att vi senast igår sa att vi inte hade råd med onödiga utgifter den här månaden, men jag slog bort tanken och intalade mig att detta inte var en onödig utgift - en kärleksförklaring kan väl aldrig vara onödig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0