Pleeejdejt

Hujedamej, vad tiden flyger iväg! Förra veckan spenderade vi hemma i Falköping. Eftersom jag har extremt dåligt minne kan jag knappt redogöra för vad vi tog oss för. Syrran låg hemma sjuk halva veckan, så alla hennes planer för mig gick i stöpet. Innan hon däckade var vi i alla fall på playdate hos hennes kompis Sara. Det heter så. Pleeejdejt.
 
En eftermiddag åkte jag över till min kusin och hennes döttrar. Dessa döttrar är ganska "brôtiga" som vi säger på hemmaspråk, och det passade Viggo perfekt. Han var så upptagen med att iaktta sina sysslingar att han liksom aldrig fick tid att gnälla och kinka sig. Nåväl, det är väl något bättre på den fronten nu när han kryper i ilfart och hittar saker att roa sig med. Dock märkte jag ganska tydligt under veckan att han behöver betydligt mer stimulans än vad jag lyckas ge honom hemma. Det får nog bli fler såna där pleeejdejts här hemma.
 
I övrigt blev det några fler påhälsningar av/till släkt och vänner. Lite kalas stacks det in också eftersom både mor, syster och mosters man fyllde i dagarna. Några vidare foton blev det inte trots att jag släpade med mig kameran både hit och dit. Det var så bökigt att plocka upp den ur väskan... Moster däremot motade ut oss innan vi kommit in i kalashuset, för att fota oss långväga gäster i det braiga fotoljuset.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0