Signe

Ingen vet vad det är för en liten spelevink som växer där inne i magen, men någonstans vill jag tro att det är en liten Signe. (Den långa namnhistorien kan jag berätta vid ett annat tillfälle.)
 
Signe var en tant som bodde i närheten av min gammelmorfar när jag var liten. Hon var snäll och hade fina katter. Det är tyvärr allt jag minns om henne. Men en bra namnassociation, resonerade jag.
 
Vad har man för andranamn ihop med Signe? Elsa, Irene eller Kerstin följer inte riktigt naturligt. Så för ett tag sedan tänkte jag Cecilia. Niklas syster heter det. Det är ju fint, Signe Cecilia.
 
Så i morse när jag stod i trapphuset mörkades min himmel. Hemtjänsten steg in hos grannen under, den omtalade lapp- och surtanten, och ropade "Godmorgon Signe!". Typiskt. Ska min eventuella dotter ha samma namn som lapp- och surtanten? Nåja, det kan jag väl leva med, men jag var tvungen att kolla upp på Eniro att jag hade hört rätt. Där, framför grannens efternamn står det: SIGNE CECILIA. Spelar ödet mig ett spratt?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Signe Matilda Louise :-D

2013-10-22 @ 19:21:36
Postat av: Ammi

Signe Cecilia tycker jag är ofantligt vackert!

2013-10-23 @ 23:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0