Barnen

Igår var jag på MVC för att titta till den lilla i magen. Jag skrev ju om magexplosionen och det var inte bara min uppfattning utan också verkligheten. Magen mätte nästan 33 cm och har helt plötsligt kommit upp på normalkurvan. Jag har gått upp 15 kg nu till vecka 36. Barnmorskan noterade att barnet är mycket livligt och att jag inte har något fett på magen (undra på att sparkarna gör ont utan stötdämpare!). Det har också fixerat sig, vilket jag misstänkt av allt "borrande" där nere. Spänningen stiger...
 
Det stora barnet har verkligen satt fart i en ny utvecklingsfas! Han har blivit en riktig pratkvarn, med flera ord i varje mening. Allt han tänker kommer ut genom munnen. Han minns saker från gårdagen och upprepar dag efter annan: "Mojza bi pip-pip", "Mommo tissa pottan", "Hunden nya bi'en" osv. Vi har börjat prova på pottan och det har gått jättebra! Första kvällen han fick prova den fick han leka med vatten under tiden och efter knappa 10 minuter kom det kiss. Han märkte det då inte själv, men jag gjorde honom uppmärksam på vad som hände så att han skulle förstå varför han satt på pottan. Kvällen efter upprepades samma moment med samma resultat. Tredje gången, igår, kom han hem ifrån dagis och sa "Tissa pottan", så han fick sätta sig och den här gången såg man hur han tog i för att kissa och han blev jättenöjd när det kom! Jag är en mycket stolt mamma till en lika stolt son!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0