En in - en ut

Saknar ni mig? Jag har haft så mycket att blogga om, men varken orkat eller hunnit. Det gör jag egentligen inte nu heller, men jag måste börja nånstans känner jag.
 
Det stora temat här hemma för tillfället är En in - En ut. Åtminstone i bästa fall, det börjar bli trångt i gömmorna. Hallen har mist en byrå till förmån för en sittbänk, vår ferrariröda Ford har numera ersatts av en midnattsblå skönhet och förkylningsviruset har i tur och ordning angripit hela familjen, en efter en.
 
Idag fick jag sällskap till Barkarby av den förkylda pappan för lite praktiska inköp. Det blev en dörrmatta att lägga i bagageutrymmet till bilen, tyg till detsamma som jag ska sy "hundhårsskydd" av, en liten trasmatta som ska skydda hallparketten mot smutsiga barnvagnshjul och en pilasterhylla att ställa den bärbara telefonstationen på nu när hallbyrån flyttat ut. Hemifrån beställde jag senare ett sparkskydd till Viggos plats i bilen. Man skulle kunna tro att vi vunnit på Lotto, men det är nog snarare en sista möjlighet att använda spenderbyxorna innan Fattigåret (a.k.a. föräldraledigheten) sätter in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0