Lilla magen

Idag har jag varit på MVC igen. Jag har blivit lite bättre på att ta järntabletter så HB:t hade stigit till 113, det var barnmorskan nöjd med. Hon påpekade också att det var en liten mage och jag svarade att "de brukar säga det". Det är nämligen den kommentaren jag får av de flesta. Ibland blir jag nästan provocerad. Inte får man sitta på tunnelbanan heller :-P
 
Vid mätning av magen såg jag hur hon funderade, hon ställde återigen frågan hur stor Viggo var när han föddes och konstaterade att han ju varit en lagom stor bebis vid födseln. "Det kanske är en liten tjej den här gången" sa hon. Huvudet har börjat fixera sig, fortfarande ruckbart, men att Våfflan ligger långt ner kan vara en förklaring till det stillastående SF-måttet. Hon bokade in en tid redan nästa vecka för att se att magen fortsätter växa, men ville inte oroa mig utan sa att det är ofta SF-måttet minskar med 2 cm när bebisen fixerar sig. Jag är ju inte den som oroar mig förrän riskerna är uppenbara, det är en egenskap jag uppskattar hos mig själv!
 
Idag är jag i vecka 32+1, 11 kg plus på vågen kan jämföras med 20 kg i vecka 34+3 med Viggo. Tack och lov har jag sluppit vätska och svullnader den här gången!

Kommentarer
Postat av: Riccie - Mamma till Lykke

Första tiden fram till typ v 25 kanske fick jag alltid höra "oj vilken stor mage!! Du kommer bli hur stor som helst!!" Sen sluta magen växa och helt plötsligt lät det istället "oj vilken liten mage! Är du säker på att allt är ok?!"
Folk är då aldrig nöjda xP
Jag blev sjukt irriterad av dom kommentarerna speciellt när det blir så ofta!
Så länge liten mår bra så är ju det huvudsaken!! =)

2014-01-30 @ 19:00:58
URL: http://knoddensmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0